Duurzame logistieke pakketservice tot in de pakketautomaat!
Met de aanhoudende groei van e-commerce blijft het volume aan thuisbezorgde pakketten ook alsmaar groeien. Al die pakketjes worden door de diverse bezorgdiensten geleverd, met alle uitstoot, drukte en verkeersellende van dien. Met het streven naar leefbaarder binnensteden wordt daarom ook steeds nadrukkelijker gekeken naar de Last Mile van pakketbezorging. Consolidatie van leveringen voor hotspots kan daarbij een oplossing zijn. CiPiO biedt hiervoor een erg duurzame logistieke service aan gebruikers van de CiPiObox in appartementencomplexen.
Alle pakketten in één rit geleverd
In samenwerking met fietskoerier Tour De Ville biedt CiPiO een duurzame manier van pakketleveringen aan gebruikers van de CiPiObox. Alle pakketjes worden bij deze service centraal op een crossdock locatie afgeleverd, waarna de fietskoerier in één rit alle pakketjes bezorgt bij een complex. Zo worden de leveringen niet meer gedaan door de bezorgers van diverse diensten, maar door een “eigen” fietskoerier die het complex kent en zelfs over de toegangscode van de voordeur beschikt. De pakketjes worden zo altijd met 100% zekerheid afgeleverd in de CiPiObox en het aantal verkeersbewegingen en bezorgers aan de deur wordt teruggebracht naar één!
Niet alleen pakketjes ontvangen, maar ook retourneren en verzenden!
Een erg gewaardeerde service die CiPiO in de samenwerking nog meer aanbiedt, is de retour- en verzendservice. Bewoners hoeven voor deze zendingen niet meer naar een pakketpunt, maar kunnen hun pakketje in de eigen entree, in de CiPiObox kwijt! Elk complex met een CiPiObox beschikt zo feitelijk over zijn eigen pakketpunt! Mits correct geadresseerd en gefrankeerd, kan de fietskoerier het pakket uit de pakketautomaat halen en aanbieden aan de pakketdienst. De bewoner hoeft hier dus de deur niet meer voor uit!
Meer weten over de duurzame en efficiënte logistieke service van CiPiO? Neem gerust contact op!